”And all that jazz”

Har haft en toppen helg i London med Emma. Gillar verkligen London jättemycket så dit kommer jag absolut att åka igen. Vi åkte i fredags och var framme i London runt 16:30. Vi tog oss till vårt hostel utan några större problem, som för övrigt var ett helt okej boende. Men nästa gång blir det nog inte samma ställe. Vi åkte efter en stund in till stan för att äta lite innan vi skulle på musikal. Vi hade rätt gott om tid men efter att vi letat efter en restaurang med bra priser så gick tiden jättefort. Efter att vi fått maten hade vi typ 10 min att äta haha så det blev lite stressigt. ;) Men vi hann till Cambridge Theatre och musikalen Chicago var grymt bra!! Typ hela helgen har vi sjungit på låtarna, men speciellt textraden: "And all that jazz" haha :)

 

På lördagen så var vi riktiga turister och promenerade runt och besökte bland annat Big Ben, Buckingham Palace, London Eye och massa annat. Och vi kollade knappt på någon karta utan hittade rätt bra ändå. Tur att Emma har bra lokalsinne hihi :) Jag brukar annars inte hitta så bra men jag kände ändå att jag hade rätt bra koll, så lite stolt är jag ;) Sedan blev det även lite shopping på Oxford street. När vi kom tillbaka till vårt hostel så var vi verkligen jättetrötta eftersom vi hade gått så mycket, så vi gick och la oss rätt tidigt.

 

Dagen efter så blev det även då lite sightseeing och besökte bland annat Piccadilly Circus, London Bridge, The Monument, Tower Bridge med mera. Men även lite mer shopping innan vi åkte hem vid 19-tiden.

 

Har verkligen haft en helt lovely helg och längtar tills nästa gång jag åker dit. Och då blir det även en till musikal, men får se vilken det blir.

 

Bilder kommer!

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Albis

aaah, va härligt det låter!! ska bli så kul att se london, hoppas vi kan åka dit ihop en natt när jag hälsar på! :D

2011-01-30 @ 14:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0